SS Peter, Paul, John the Evangelist and Zeno, the left part
Богородица и Младенец на троне, центр
Virgin and Child enthroned, the central part
- композиция:
- Although the basic format of the painting is essentially that of the late Gothic polyptychs it nevertheless breaks new grounds in the way this traditional scheme is handled.
- The stage upon which the holy gathering takes place is set against an "open air" background.
- The garlands suspended from the proscenium which appear to thread between the simulated columns of the painting and the actual wooden ones of the frame, dissolve the idea of the fourth wall of the traditional perspective box.
- The spacial games of this painting have come a long way from Brunelleschi's method of projecting the painted image onto an ideal plane.
- Perspective has now become a sophisticated means of achieving concrete reality.
Свв. Венедикт, Лаврентий, Григорий и Иоанн Креститель, правая часть
SS Benedict, Lawrence, Gregory and John the Baptist, the right part
пределла
predella
- композиция:
- Распятие с предстоящими
- Crucifixion with attendants, the central panel
- место:
- Верона: монастырь святого Зины ( - 1798)
- Verona: San Zeno Majore
Париж: Лувр (1798 )
- Paris: Musee du Louvre
- композиция:
- Иерусалим, Маличная гора, Голгофа и даже сам акт искупления представлены почти одинаково "каменными".
- Перспективные линии мраморных плит первого плана властно ведут глаз в глубь картины, где сливаются с контурами гор.
Среди этой жестокой системы диагоналей фигуры страдающих людей выглядят сиротливо одинокими.
Особенно выразительны три отвесных креста с распятыми на них Христом и разбойниками.
Вся картина наполнена ощущением трагичной жестокости.
- оформление:
- 930х670.
- The predella picture in Verona is replaced by a copy.
- предмет с изображением:
- посвящённый предмет:
- ?
- место:
- Тур: МИИ
- ~Tur: Museum of fine art
- . . .