Распятие Монда {2765}
Mond Crucifixion
- происхождение названия:
- Монд - заказчик алтаря
- история:
- This altarpiece - often called Mond Crucifixion from the name of its owner - was commissioned for the Gavari Chapel in San Domenico.
- автор:
- Рафаэль
- Raphael
- перемещение:
- Китта ди Кастелло: церковь св. Доминика (1503 - )
- Citta di Castello : San Domenico
- место:
- капелла Гавари
- Gavari chapel
- Лондон: гал. Нац.
- London: NGA
- композиция:
- Богородица и св. Иероним; свв. Иоанн Богослов и Мария Магдалина
- Virgin and St Jerome; SS John the Evangelist and Mary Magdalene
- композиция:
- Два ангела парят, собирая капли крови Христовой.
- Christ on the cross - surrounded by two hovering angels collecting the precious blood oozing from the wounds of His hands - dominates a group of four: on his right the Virgin and Jerome; on his left St John the Evangelist and Mary Magdalene.
- This scene composed in strict symmetry and still marked by Perugino is set against a vast and sunlit landscape.
- The unity of tone characteristic of Perugino is brightened by the lively Florentine color scheme.
- Their posture is that of penitents (St Jerome since the 15th century) whereas Mary and John are pictured standing, posing as participants in Christ's passion and disciples of the Redemption.
- оформление:
- 1502...03.
- Верх полукруглый.
- Oil on wood
- 1660х2790.
- предмет с изображением:
- посвящённый предмет:
- реплика:
- Вазари пишет, что если бы "Распятие" не было подписано Рафаэлем, его вполне можно было приписать кисти Перуджино.
Фон картины словно представляет собой подход к Флоренции со стороны Умбрии - важное свидетельство того, что Рафаэль в молодости побывал в столице Тосканы.
- сайт
- Christian Iconography
Web Gallery of Art