Giotto's entire output consists of religious works, primarily altarpieces and church frescoes. Few remain in good condition, and most have disappeared entirely or have been almost wholly repainted. Others cannot be securely attributed to him and are more likely to be the work of followers or apprentices.
Вполне вероятно, что в ~1285 Джотто работал в верхней церкви собора св. Франциска в Ассизи над росписями циклов Житие св. Исаака и Житие св. Франциска.
The fragmentary New Testament scenes include Christ among the Doctors, the Baptism of Christ, the Lamentation {2942} and the Resurrection. This series is concluded on the entrance wall with the large scenes of the Ascension and the Pentecost, which are surmounted by rounders of busts of SS Peter and Paul, and surrounded by a series of full-length figures of saints arranged in pairs on the soffit of the entrance arch. The saints stand within lovely mullioned shrines painted illusionistically using the same technique that was to be applied to the framings of the Legend of St Francis.
Тесные отношения с францисканцами он сохранял и впоследствии, расписывая другие церкви этого ордена:
Падуя: Санто
Флоренция: церковь Санта Кроче
капелла Перуцци
В 1334 ему доверено общее руководство строительством гражданских, военных и церковных зданий Флоренции.
Благовещение {4544}
Богоматерь во славе {1350}
Богородица и Младенец
Богородица и Младенец на троне с архангелами и святыми
Введение во храм {2939}
Вифлеемское избиение младенцев {1349}
Вознесение Господне {3315}
Деисус
Коронование БР
Обручение Марии {4543}
Оплакивание
Падуя (Ит.): церковь Санта-Мария делл Арена {2941}
Поклонение волхвов {2943}
Посещение Елизаветы Марией
Флоренция: Санта Кроче, часовня Барди {2940}
Флоренция: храм Санта Мария Новелла {2945}
Падуя: церковь Санта Мария делл Арена {1800}
Свадебная процессия {2948}
Свадьба в Кане {2949}
Сошествие Св. Духа на апостолов и Богородица {2950}
Сретение {4545}
Успение {2951}
полиптих
Полиптих Барончелли {2944}
Флоренция
церковь Св. Креста
часовня Перуцци (~1320 )
|
|